ÖZGENÇ HEYECANI SALONA SIĞMADI

Gazipaşa Belediye Başkanlığı’na 10 yıl sonra yeniden talip olan Özgenç, partililer ve üyelerde büyük heyecan yarattı.

Siyaset Yayın: 18 Ocak 2024 - Perşembe - Güncelleme: 18.01.2024 09:07:00
Editör - Hüseyin Şengöz
Okuma Süresi: 11 dk.
128 okunma
Google News

CUMHURİYET Halk Partisi (CHP) Gazipaşa Belediye Başkan Aday Adayı Cemburak Özgenç, Antalya Büyükşehir Belediyesi Kültür Merkezi’nde Aday Tanıtım Toplantısı düzenledi.2004-2014 yılları arasında Gazipaşa Belediye Başkanlığı yapan Özgenç’in, 10 yıl aradan sonra yeniden belediyeye talip olmasının partililer ve üyeler tarafından büyük heyecan yarattığı gözlendi. Salonun dolup taştığı toplantıya CHP İlçe Başkanı Fahri Oğuz, yönetim kurulu üyeleri, aday adayları, partililer, üyeler ve çok sayıda kişi katıldı. Toplantıda Özgenç’i eşi Seçil Özgenç’te yalnız bırakmadı. Saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşının okunmasının ardından Özgenç, salonu dolduran coşkulu kalabalığa seslendi. Özgenç, 10 yıl sonra tekrar neden aday adayı olduğunu ve yeni dönem için hazırladığı projeleri tanıttı.

DEMOKRASİ ADINA ÖNEMLİ BİR DURUM

31 Mart 2024 yerel seçimleri için CHP’nin Gazipaşa’da Belediye Başkan Adayını önseçimle belirleyeceğini hatırlatan Özgenç, “Cumhuriyet Halk Partisi, 2024 yerel seçimlerinde kayıtlı üyeleriyle aday belirlemeye karar verdi. Bu süreçle ilgili olarak, başta Sayın İlçe Başkanımız Fahri Oğuz, ilçe yöneticilerimiz, kadın kolları ve gençlik kollarımız, İl Başkanımız, Merkez Yürütme Kurulu Üyelerimiz, Sayın Genel Başkanımız ve Parti Meclisi’mize teşekkür ediyorum. Çünkü, görevde bulunan mevcut Belediye Başkanımız da olmak üzere; 9 tane aday adayımıza eşit koşullarda yarışma fırsatını sağladılar. Gazipaşa’da Cumhuriyet Halk Partisi, geçen dönem olduğu gibi bu dönemde Belediye Başkan Adayını kayıtlı üyelerin seçmesiyle belirleyecek. Gerçekten bu demokrasi adına çok önemli bir şey” dedi.

KENDİMİ ÇOK İYİ GÖZLEMLEDİM

2004-1014 yılları arasında Belediye Başkanlığı yaptığını anımsatan Başkan Aday Adayı Özgenç, “10 yıldır Gazipaşa’yı ve siyaseti takip ediyorum. Sahip olduğumuz meslek, aldığımız mühendislik disiplini Gazipaşa’ya, Türkiye’ye ve dünyaya bakışımızı etkiliyor. İster istemez şehirle ilgili, Gazipaşa ile ilgili bir şeyler gözümüze takılıyor. Ama kenarda durarak bunları izliyorduk.  Geçen dönem yapılan seçimlerde aday olmadım, olmayı da düşünmedim. Bu da çok iyi oldu, beynimizi nadasa bıraktık, izledik. Bilgimizi, görgümüzü kendimizce arttırmaya çalıştık. 30 ve 40 yaş arasında çok genç bir yaşta belediye başkanlığı sorumluluğunu almak kolay değildi. Kendimi çok iyi gözlemledim. Başarılarımı, yaptıklarımı ve yapamadıklarımı tartma fırsatına sahip oldum.

ZOR KOŞULLARDA ÖNEMLİ İŞLER YAPTIK

Biz, o günün Gazipaşa’sında içme suyu şebekesi yarım kalmışken, kanalizasyon şebekesi yokken, arıtma tesisi yokken, zor koşullarda önemli işler yaptık. Bir belediye başkanı şehrin her türlü sorunuyla ilgilenmek zorundadır. Cumhuriyet okulunun sınıf mevcudunun ortalaması 50 ise bu belediye başkanını bağlar.  Belediye yönetimi yeni okul alanları tahsis eder ve kamulaştırır. Bu sayede okullaşmayı arttırarak, öğrenci mevcudunu düşürebilir.

İLK YOLCU UÇAĞINI İNDİRDİK

Göreve geldiğimizde kapalı bir havalimanı vardı; 1makine mühendisi havalimanının fren balatalarını deneme tesisi olarak tahsisini almıştı. Buna karşı çıkıp, itiraz ettik. İlçe belediyesi olmamıza rağmen bu konuya el attık, bir rapor hazırlattık. Ve Gazipaşa’ya uçakların inebileceğini bilimsel olarak ispatladık. Yetmedi uçak indirilmedi, Gazipaşa Belediyesi Borajet firmasıyla anlaşma yaptı. Komşu belediyeleri davet ettik, kampanya yaptık ve Sabiha Gökçen’den ilk yolcu uçağını Gazipaşa Belediyesi’nin yapmış olduğu anlaşma ile havalimanına indirmeyi başardık. Bugün Norveç, Ankara, İstanbul’dan uçuşlar var. Ama Gazipaşa Havalimanının bir kaldırımı yok.  Gazipaşa Belediyesi, bu konuya duyarlı olmalı, hassas olmalı. Gazipaşa’yı biraz daha ileriye götürmeye çalışmalıdır” diye konuştu.

BU İNSANLARA ÇOK ŞEY VEREBİLİRİM

Gazipaşa’da 10 yıl belediye başkanlığı yapmış olmanın avantajının yanında dezavantajının da olduğunu söyleyen Cemburak Özgenç, “Şu anda 50 yaşındayım, 9 tane aday adayı arkadaşımıza, abilerimize, kardeşlerimize baktığınız zaman, bütün adaylardan daha gencim. Ama hem çok avantajlı hem de çok dezavantajlı bir adayım. Neden dezavantajlıyım. 10 yıl boyunca tartışılan birisiyim. Çok normal. Yönetici olmak insanı yıpratır. Çok büyük bir avantajda kazandırıyor. Çok ciddi bir potansiyele ve tecrübeye sahibim. Ben Gazipaşa’yı başka bir boyuta taşımak istiyorum. Gazipaşa için hayallerim var. Aday olmamın tek sebebi bu. Gazipaşa Belediye Başkanlığının bana kariyer olarak, makam olarak, güç olarak verebileceği hiçbir şey yok. Ama ben bu ilçeye, bu insanlara çok şey verebilirim” dedi.

Gazipaşa için hazırladığı projelerden bahseden Özgenç, “Gazipaşa’nın şimdi 53 mahallesi var. Bir muhtarlar meclisi oluşturacağız. Muhtarları birer meclis üyesi gibi kabul edip, onlarla birlikte karar alıp, katılımcı, demokratik kurallar içine sokacağız.

Atama söz konusu olsaydı aday adayı olmayacaktık. Ama önseçim olunca listeyi önümüze aldık, köylerimizdeki CHP üyelerimizi ziyaret etmeye başladık. Köylerde ne yazık ki yaşanabilecek durumda olmayan evleri gördük. Gazipaşa Belediyesi olarak tüm gücümüzü bu evleri onarmak için kullanacağız. Belediyenin şefkatli elini uzatacağız.

GAZİPAŞA’MIZI KURTARACAĞIZ

Biz 14 yıl önce Denizkızı Kavşağı’ndaki trafiğin şehrin yükünü taşımayacağını düşünerek, imar planında Cuma pazarını kent meydanı yaptık, Yeni Mahalle’ye bu Cuma pazarının 2 katı büyüklüğünde Cuma pazarı alanı koyduk.  Cuma pazarını taşıyarak şehir trafiğini rahatlatmayı 14 yıl önce kafamıza koymuştuk. Bana önseçimde yetki verilmesi durumunda; mevcut Cuma pazarını söküp, 3 katlı bir yeraltı otoparkı ile bin 200 araçlık trafiği oraya kaydıracağız.  Yeni Mahalle’deki Cuma pazarının da altına en az 2-3 katlı yeraltı otoparkı düşünüyoruz. Buradaki otoparkla birlikte yaklaşık 2 bin 500 aracı şehir merkezinde tamamıyla yer altına alarak, Gazipaşa’mızı kurtaracağız.

Bizden sonra 10 yıl geçti, halen Cuma pazarını Yeni Mahalle’ye taşıyamadık. Modern bir şekilde Cuma pazarı yapacağız. Mevcut Cuma pazarında mülkiyet sorunu duruyor. Bunu acilen çözmemiz lazım, çözeceğiz.

Gazipaşa Belediyesi’nin Korubaşı’ndaki arazisine destek hizmetlerini, asfalt şantiyesini taşıyacağız. Mevcut fakültenin yanına yeni fakülte binaları yapağız. Kısa sürede Gazipaşa’ya 5 binin üzerinde öğrenci getirmeyi hedefliyoruz. Öğrenci spor, folklor, ekonomi, sanatsal gelişme demek. 10 yıldır Gazipaşa’daki üniversite ile kimse ilgilenmiyor.

Bir belediye başkanı şu kadar asfalt yaptım, şu kadar parke döşedim, dediği zaman bunun bir önemi yoktur.  Belediye başkanı size şu kadar metrekare okul alanı tahsis ettim, meydan alanı kamulaştırdım, park kamulaştım, yolu 30’dan 60 kilometreye çıkardım derse bu çok şey ifade eder. Kentin gelişmesi için gerekli olan şey budur. Bunları yaptık ve eğer görev verilirse yine yapacağız.

2004’TE GELECEĞİ GÖRDÜK

Pazarcı Mahallesi’nde Karadağ’a giden bir kavşak ve yol çalışması yapıldı. O yol limana kadar 15 metreydi.  Biz 18 uygulaması yaparken 30 metreye çıkardık ve kamulaştırdık. Bugün belediyemiz güzel bir kavşak çalışması yaptı. İşte olay budur. Kente dokunmaktır.

Denizyolunda kaldırımlar vardı. 2004’te ilk aldığımız karar, denizyolundaki binaların 5 metre çekmesini 10’a çıkarmaktı. Şimdi kafelerin önünde gençler, insanlar oturuyorlar. Bunu 2004’te biz gördük, geleceği gördük.  Önemli bir çalışma yaptık ve bu alanların tamamını halkımıza kazandırdık. Şehir merkezinde İstiklal Mahallesi’nde cami alanı yoktu. Cuma pazarının karşısında çok özel bir cami alanını kazandırdık. Projesi hazır, önümüzdeki günlerde yapılacak.

Gazipaşa Belediyesi olarak, okullaşmadan camiye her alanda çok ciddi adımlar atmıştık. Ama önümüzdeki günlerde bunu çok başka bir boyuta taşımak istiyoruz. Futbol sahamızın değiştirilmesi gerekiyor. Mevcut alandaki sahamıza kaliteli çimler dikeceğiz. Burada kapalı spor salonlarının ilçeye kazandırılması lazım. Eğer bunun finansmanını sorarsanız; Gençlik Spor İl Müdürlüğü ile istişare edersek bunu çok kolaylıkla sağlayabiliriz. Geçmişte bunu yaptık.

YENİ CAZİBE MERKEZİ OLACAK

Yat limanının arkasındaki Hacı Musa Çayı’nın denize döküldüğü alanla ilgili de özel bir proje geliştirdik. Biz gözlemecilerin yanındaki köprüyü yıkıp, derinleştirip, kotunu yer altına alıp, Pazarcı’daki tarihi su kemerleri ya da sanayiciler kooperatifine kadar derinleştirmek istiyoruz. Orada bir meydan alanı var, buraya balıkçılar barınağı yapmayı düşünüyoruz. Ahşap padoklarla, ahşap rıhtımlarla, bölgede halkın kendini iyi hissedebileceği yeni bir cazibe alanı yaratmak istiyoruz.

YEŞİL ALANLARI ÇOĞALTACAĞIZ

Gazipaşa Belediyemiz Tropikal Parkı yaptı. Ama parkın denize giderken ki yarısı yapılmadı. Burayı kamulaştırmıştık. Belediyemiz nedense daralttı. Bu bölgeyi yeniden ele alarak, cazibeli hale getirerek, bir cadde görünümünden ziyade; park görünümü haline getirerek yeşil bir kent dokusu yaratmayı düşünüyoruz. Bunu limanla bütünleştireceğiz. Sanayi sitesine kadar gidecek. Gazipaşa’da profesyonel proje yapıcılarla, profesyonel hizmet satın alarak, üst düzeyde peyzaj projeleri ile Gazipaşalıların kendini mutlu hissedebileceği düzenlemeleri çok acil olarak hayata geçireceğiz. Bunu yapacak gücümüz ve potansiyelimiz var. Delice Deresi ıslah edildi. Şimdi Bıçkıcı Deresi ıslah ediliyor. Burada çok ciddi yeşil alan çıktı. Buraların derhal ağaçlandırılması gerekiyor. Buralarda kent ormanı yaratmak istiyoruz. Yeşil kuşaklar yaratmak istiyoruz. Bunu bütün çay kenarlarında yapmak istiyoruz.

İŞÇİ MAAŞLARI DÜZENLENECEK

Revizyon amaçlı imar planı yapıldı. Bu planda farklı bölgelerde eksik olan okul alanları Koru, Bakılar ve Ekmel bölgelerine yığılmış görünüyor. Burada da plana 18 yapma zorunluluğu konulmuş. Koru, Bakılar ve Ekmel planları, revizyonunu yapıp oradaki insanlarla beraber karar vererek ve ülke genelinde kentsel tasarım yarışması yaparak, buralarda daha kaliteli, kimlikli yapılaşmayı bunun önünü açacak fikirleri ortaya koymayı düşünüyoruz. Eğer üyelerimiz bize yetki verirse bunu yapmayı düşünüyoruz.

Bizim dönemde işçi ve memur maaşları birbirine yakıntı, uçurum yoktu. Yanlış politikayla memur maaşları artarken, Gazipaşa Belediyesi işçi maaşlarının eksik kaldığını görüyoruz. Göreve geldiğimizde işçilerimizin maaş konusundaki eksiklerini ortadan kaldıracağız. En azından işçi memur maaşları arasındaki dengesizliği daha ölçülü noktaya taşıyacağız.

Önümüzdeki süreçte sahip olduğum potansiyelle ve 10 yıl Gazipaşa’yı geriden izleyerek, kendime kazandığım birikimleri sizlerle ve Gazipaşa halkıyla paylaşmak istiyorum. Çok zor koşullardayken çok önemli işler yaptık. Daha iyilerini yapacağız” şeklinde konuştu.